7 okt. 2012

läsplanering oktober


Gillar inte det där med att känna mig stressad och splittrad i min läsning. För att råda bot på detta har jag lagt  upp en liten läsplan för oktober:

Den stulna romanen av Nawal El Saadawi. Boken ingår i utmaningen Tre på tre och passar också in i min nya utmaning Böcker om böcker. Perfekt!

Tillbaka till henne av Sara Lövestam. Recensionsexemplar som blivit liggande alldeles för länge. Blir ju lätt så med riktigt tjocka böcker för mig.

Tystnadens gåta av Steve Hamilton. Lite kriminallitteratur är precis vad jag behöver mellan varven!

Om jag hinner så är dessa två böcker månadens "bubblare":

Min mamma av Tahar Ben Jelloun

Nu jävlar! av Heidi Linde

Om jag kommer att hålla mig till den planerade läsningen? Ja, det återstår väl att se ... :)

5 kommentarer:

  1. Var på ett par seminarier med El Saadawi såg jag på bokmässan för ett par år sedan. Hon pratade om Den stulna romanen och om kvinnors villkor i Egypten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle absolut vara intressant att gå på ett seminarium med henne! Har börjat läsa Den stulna romanen och gillar hittills.

      Radera
  2. Låter dom en bra planering :)
    Tillbaka till henne har jag också på "att läsa"-listan.

    Jag läser Den stulna romanen nu också som du vet. Känner mig lite splittrad ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag började läsa var jag alldeles för trött, så jag började om dagen efter och nu tycker jag att El Saadawis bok växer för varje sida.

      Radera
  3. Jag avgudade den stulna romanen, jag tyckte att den växte allt eftersom och fortsatte växa efter att boken avslutats!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.