27 juni 2013

Main stream, eller?

Enligt O har kollat in Bokustoppen Pocket och ställer nu frågan till sig själv och oss andra bokbloggare - hur main stream är vi egentligen? Hur många av böckerna på tjugo i topp har vi läst?

Skärmavbild 2013-06-26 kl. 15.46.52

Jag har läst och älskat Ove och tycker att han är väl förtjänt av förstaplatsen. Den store Gatsby har jag också läst för många, många år sedan. Minns inte särskilt mycket av den. Lite längre ner på listan hittar vi Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper som jag inte alls gillade. Ja, det var allt. Tre böcker kan väl knappast räknas som main stream?

Förklaringen är förstås att det är många deckare på topplistan och även om jag läser en deckare då och då är det sällan de allra senaste och jag undviker författare som Guillou och Jungstedt för de gillar jag inte alls. Livet efter dig av Jojo Moyes ligger i boktraven och blir nog läst i sommar och förr eller senare kommer jag nog att läsa Sara Kadefors Kast med liten kniv också, så innan sommaren är slut kanske jag har läst någon mer av böckerna på topplistan.

4 kommentarer:

  1. Jag kände inte ens till Livet efter dig faktiskt! Och Kadefors har jag läst av en tidigare som jag inte gillade, men ändå blev jag lite nyfiken på den. Sju jävligt långa dagar har jag tänkt läsa någon gång framöver

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att Kast med liten kniv inte ska vara lika bra som de tidigare av Kadefors så vi får se vad jag tycker. Livet efter dig är jag väldigt nyfiken på.

      Radera
  2. Jag som älskade Sju jävligt långa dagar! Vad olika det kan vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla verkar älska Tropper utom jag ... :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.