24 nov. 2013

barnmorskan

Barnmorskan (inbunden)

Barnmorskan av Katja Kettu är en välskriven bok, men den är för köttigt brutal för mig. Det är något med hur allt luktar och alla kroppsvätskor och utsöndringar som gör att jag liksom kväljs lite vid läsningen. Det blir för påtagligt, för mycket kropp. Jag känner mig en aning pjoskig det skall erkännas men jag klarar liksom inte riktigt av det. Tyvärr, vill tillägga för jag tror att det här är en läsupplevelse lite utöver det vanliga, men jag tycker inte om att titt som tätt rynka på näsan och känna en illamående känsla komma krypande när jag läser.

Någon annan som läst och kan tala om vad jag missar?

(Rec.ex från Albert Bonniers)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nja, det var i alla fall inget för mig, men jag tror att för rätt person är det här riktigt bra läsning. Den fick ju ändå Runebergspriset! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.