25 jan. 2015

fredagsenkät på en söndag

Bokbabbels fredagsenkät går väl lika bra att besvara en söndagskväll tänker jag? 

Läser just nu: Läser Den första lögnen av Sara Larsson och lyssnar på Dödsstigen av Sara Blaedel. Deckarvinter, kan man säga! 

Borde eller skulle jag vilja läsa just nu: Borde? Ja, någon torftig facklitteratur med koppling till mitt jobb gissar jag, men det förtränger jag aktivt. Fokuserar på vill istället! Köpte Tre systrar och en berättare av Lars Sund på Bokmässan och nu är jag nog snart redo att ta mig an den. Ser fram emot läsningen! 

Bok eller annan kulturupplevelse jag mest ser fram emot i vår: Jag skulle vilja se mer opera så jag hoppas det blir ett besök på Kungliga operan eller Göteborgsoperan, eller allra, allra helst en kväll på Wiener Staatsoper. Bokmässigt ser jag extra mycket fram emot Store bror av Lionel Shriver. 

Antal biblioteksböcker hemlånade: Två böcker, en novellix och en bok reserverad.

Om Lena Dunham och Caitlin Moran skulle hamna i en battle skulle ... vinna: Jag har inte intresserat mig för någon av dessa kvinnor, men låt oss hoppas att de inte behöver hamna i någon form av strid med varandra. 

Bonusfråga: Så ämnar jag fira Internationella Bokbabbel-dagen 21.5: Haha! Enkätens bästa fråga! Eftersom den 21 maj infaller på en torsdag och det är ojämn vecka så är jag faktiskt ledig och kan därför glatt delta i firandet av vår älskade Bokbabbel! Blir det något event med Bokbabbeltema ämnar jag därför bidra med vad jag kan. :)

Den första lögnen (e-bok)    Dödsstigen (inbunden)    Tre systrar och en berättare (inbunden)    Store bror (inbunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.