23 mars 2015

23 mars - en bestseller som jag hatar

  Män som hatar kvinnor (pocket)

Jag läste och fattade aldrig hypen. För mig kändes inte alls Män som hatar kvinnor eller karaktärerna särskilt nyskapande och jag hade svårt att förstå varför jag skulle imponeras så av Lisbeth Salander. Stark och smart kvinna som kämpar för att reda sig själv och är duktig på teknik. Skala bort kläder etc. så är det vad som är kvar. Det är inte unikt. Inte heller fann jag våldet eller skildringen av vissa män som ny. Verkligheten hade redan bjudit på många liknande skildringar, tyvärr. Jag fortsatte aldrig läsa del två och tre i milleniumtrilogin, men jag såg filmerna och låt mig säga att min åsikt inte ändrades.

(Detta inlägg är en del av Bokutmaning mars)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.