15 juli 2015

#vandring


En gång i tiden, när jag gick på gymnasiet, skulle jag och en kompis fjällvandra. Det var ingen lyckad expedition och det hela blev en kortare vandring än planerat och mer vandrarhem än tält i slutändan. Jag har efter den lilla prova-på-vandringen (som jag väl i ärlighetens namn får kalla den) aldrig gett mig på något liknande igen och inte kommer jag att göra det heller, men jag får erkänna att vandringskängorna nog är de skönaste skor jag någonsin haft! Minns hur jag mer eller mindre bodde i dem ett helt år efter vandringsförsöket.

En som, trots total okunskap i nivå med min egen, ger sig ut på vandring och faktiskt klarar av det trots vedermödor av många de slag är Cheryl Strayed och hennes vandring genom bl a Kalifornien läste jag om tidigare i somras. Boken, som bär titeln Vildrekommenderas varmt för den som vill ge sig ut på vandring men själv ligga kvar i hängmattan. Det är väl det enda vettiga egentligen? :)


#sommarlovmedkulturkollo

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag har tänkt att jag ska se den filmen nångång, men det blir inte av. Den dyker väl upp på tv förr eller senare och då ser jag den säkert.

      Radera
  2. Fjällvandring har jag inte vågatmig på ännu. Det verkar överkurs, jag går långpromenader i närområdet istället. Minivandringar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minivandringar utan stor ryggsäck och tält att släpa på är nog definitivt att föredra. :)

      Radera
  3. Underbart :). Vi vandrar varje år och i år blir det tom "dubbelvandring".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många gillar detta med vandring, men inte jag. :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.