23 dec. 2015

paradisträdet

Bildresultat för paradisträdet griffiths

Dan för dopparedan unnade jag mig att börja dagen med att ligga kvar i sängen och lyssna på en julnovell med en gammal favorit - Ruth Galloway. I Elly Griffiths Paradisträdet träffar vi Ruth mitt i julstöket. Hon är en ovan julfirare men nu när hennes dotter Kate finns vill hon ändå göra ett försök med julen. Hon köper julgran för första gången, köper hem julmat och julstädar sitt hus vid saltängarna i Norfolk. Hennes pojkvän Max skall komma på julafton, men innan dess skall hon hinna gå på fest hos bästa väninnan som väntar barn med Ruths chef. Det blir väl inte riktigt så perfekt som hon tänkt sig med julförberedelserna, men som läsare tycker jag allt är trivsamt och mysigt och jag gillade verkligen att träffa Ruth en timme så här i juletid.

2 kommentarer:

  1. Tänkte läsa denna nu i jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trivsam läsning/lyssning. Perfekt att smita undan från släkten och lyssna/läsa en stund.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.