16 jan. 2016

bokbloggsjerka 15 - 18 jan

jerka11

Jerkan är ju igång igen - hade alldeles glömt tills jag såg några andras inlägg. Nu kommer mitt!

Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?

Här är det dagsformen som får avgöra! Jag läser det som lockar för stunden, vilket allt som oftast leder till slalomläsning ... Men, det finns så många andra måsten att läsningen får vara en av mitt livs frizoner från planering och krav. Försöker prioritera rec.ex, men det går lite upp och ner med hur duktig jag är på att läsa dem till recensionsdatum (eller i närheten av åtminstone). 

12 kommentarer:

  1. dagsformen... ibland är man trött också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och då blir det alltid ljudbok av det lättsammare slaget. :)

      Radera
  2. Slalomläsning klarar jag överhuvudtaget inte, då skulle jag bara bli ofokuserad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker att minska slalomläsandet men mindre än två böcker (ljud + vanlig) samtidigt blir det aldrig.

      Radera
  3. Slalomläsning har jag gjort mycket förr, nu försöker jag läsa en bok i taget men när jag samtidigt är sådan som ska läsa ut alla påbörjade böcker så bromsar jag ofta mig själv :( Måste nog börja lust läsa mer och känna mindre måsten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner ingen press att läsa ut alla böcker jag påbörjar. Gillar jag inte så slutar jag läsa, och det händer ett antal gånger per år.

      Radera
  4. Jag har bara en plan iår, det handlar om att välja det jag läser utifrån lust. Sedan tycker jag att det är roligt att läsa böcker som också är aktuella i media osv. Gillar när jag kan läsa och samtidigt få höra/läsa intervjuer och recensioner av boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser inte så ofta intervjuer med författare eftersom jag är rätt ointresserad av författarna i sig, men visst är det roligt att läsa snackisarna när det är heta i media- och bloggvärlden.

      Radera
  5. Jag har sällan recensionsexemplar. Och som det nu är skulle jag nog inte hinna med så många heller. Fast några, välvalda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir mer och mer nog med att rec.exen skall vara välvalda och inte för många, fast vissa höstar/vårar finns det ju hur mycket som helst som lockar!

      Radera
  6. Kravlöst och planlöst låter så skönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läsningen brukar funkar bäst då det är kravlöst och planlöst, tycker jag.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.