4 okt. 2016

en kväll med kaufmann

Förra hösten var jag så duktig och gick på flera teaterföreställningar och hade det så där riktigt kulturmysigt. Den här hösten är det rätt fullt upp på jobbet med ny tjänst och nya arbetsuppgifter så kultursuget har inte riktigt infunnit sig, men ikväll skall jag testa på detta med opera på bio. Det är inte en hel operaföreställning utan en konsert med den tyske tenoren Jonas Kaufmann som tycks vara något av en världsstjärna. Jag räknar med att njuta massor för, även om jag inte kan något alls om det, så älskar jag opera. Det är något med musiken, uttrycken, intensiteten som passar mig perfekt. Gillar jag konserten kan det nog bli en hel operaföreställning på bio framöver. Det är ju lite lättare att ta sig till sitt lokala kulturhus än att åka till storstaden och det riktiga operahuset, även om det förvisso är en helt annan upplevelse och något jag verkligen borde göra oftare. Mina tre operabesök (Stockholm, Wien, Göteborg) har verkligen gett mersmak!

Någon av er som gått på opera på bio? Vad finns på plus- och minuslistan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.