13 nov. 2016

tv-serietips (i brist på läslust)

Nejdå, jag har inte försvunnit helt eller drabbats av någon ryslig vinterkräksjuka, jag har bara inte riktigt haft ork den här veckan att blogga och inte har det blivit så mycket läst heller. Men, istället har jag tittat lite mer än vanligt på tv-serier. Jag har ingen tv. så för min del blir det mest Netflix och SVT Play, men det finns ju mycket sevärt där så vanlig tv saknar jag inte alls. Vad har jag då tittat på? Ja, varför inte göra ett inlägg om några av dem och kalla det för tv-serietips! 

Bildresultat för call the midwife

Call the Midwife/Barnmorskorna i East End är en favorit i repris och nu har det kommit nya avsnitt. Efter att ha sett om några gamla avsnitt skall jag nu börja på den nya säsongen, som är nummer fem i ordningen och även om en del karaktärer har försvunnit så har andra tillkommit och jag gillar dem lika mycket. Den håller alltså än och det är alltid lika mysigt att träffa dessa karaktärer och följa deras jobb i det fattiga East End. 

Bildresultat för the crown netflix

The Crown - ojojoj, så bra den är! Jag har slukat alla tio avsnitt i säsong ett och hoppas att nästa säsong kommer mycket snart för jag vill fortsätta följa Elizabeth. både som drottning och kvinna. Den fiktiva men verklighetsbaserad skildringen har fått mig helt på fall!


"Fyra personer blir av med allt de äger under 30 dagar. Varje dag väljer de ut en sak som de får tillbaka. Vad händer när alla prylar försvinner?" så beskriver SVT själva programmet Naken. Faktum är att det är oväntat intressant att följa de fyra som delta i experimentet och man kan ju inte låta bli att fundera på vad man själv skulle välja som första pryl att plocka ut från containern där alla ens saker förvaras. 


Sista tipset blir serien Renskötarna som också den hittas på SVT Play. Vi får följa fyra unga renskötare i deras vardag och här har man lyckats göra det utan få det att verka exotiskt. Det är vanliga människor som jobbar, spelar fotboll, umgås med vänner och familj och funderar kring livet i stort, kärleken, framtiden och samhället. En fin serie! 

Vad tittar ni på just nu och vilka gamla tv-serierfavoriter har ni?

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.