15 okt. 2017

för oss är natten ljus

För oss är natten ljus (häftad)

För oss är natten ljus är ännu en underbar liten feelgoodhistoria från Christoffer Holst. Jag vet inte riktigt vad det är, men jag älskar Holst böcker. Det är så mycket värme och så fina personbeskrivningar och allt blir alltid så bra. Jag borde störa mig på det, för jag tycker ju egentligen inte alls som det sockersöta, men Holsts böcker vinner mitt hjärta varje gång.

I För oss är natten ljus möter vi en familj som befinner sig i USA för en begravning. Det är Oliver, en 18-åring som helst vill sitta i sitt pojkrum i Sollentuna och äta potatisklyftor. Jenny som är några år över tjugo och snart skall gifta sig med sin Dennis. Dan, den framgångsrik företagare och pappa till Oliver och Jenny. Maggan, mamma till Oliver och Jenny som efter skilsmässan från Dan kanske har blivit lite för glad i flaskan. Och så är det Malee, den unga kvinnan som Dan lämnade Maggan för. När de skall åka hem till Sverige igen visar det sig att det pilotstrejk och de blir ofrivilligt kvar i New York i fyra dagar. Eftersom hotellrummen är så dyra tvingas Dan kontakta sin syster Tammy som han egentligen inte har någon kontakt med. De dagar familjen tillbringar i New York blir fyllda av händelser, tårar, glädje, gräl, nya möjligheter och ett och annat hångel.

Mer säger jag inte om denna bok, men har ni inte läst något av Christoffer Holst tidigare är det dags. Han får en att le och må bra i hjärtat som ingen annan.

(Rec.ex från Bokfabriken)

4 kommentarer:

  1. Jag har ju bara läst Mitt hjärta går på av honom, men jag bara måste läsa mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla hans böcker är så charmiga och så varma - du måste verkligen läsa alla!

      Radera
  2. Nu har jag läst och kan hålla med dig hyllningarna. Man småler hela tiden och fastän man fattar precis vad som ska hända så spelar det just ingen roll. Varma och charmiga är bra beskrivning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är bäst på det varma och charmiga. :) En av få feelgood-författare jag verkligen uppskattar.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.