24 apr. 2018

från a till ö - bokstaven d


Fjärde delen i Från A till Ö innebär förstås att vi nått fram till bokstaven D. 

D – Dramatik. En väldigt dramatisk bok.
Kärlekstrianglar, familjedrama, livsfarliga situationer. Dramatiken i den här boken gjorde det svårt för dig att lägga ner den.

Faktamässigt är den tveksam för att inte säga helt uppåt väggarna och den lämnar en del övrigt att önska vad gäller rent litterär kvalitet, men jag erkänner att jag slukade den! Da Vinci-koden av Dan Brown var verkligen en riktig bladvändare och jag minns hur jag hade svårt att sluta läsa eftersom varje kapitel slutade med en cliffhanger som gjorde att jag bara ville kasta mig över nästa kapitel och nästa och nästa. Ja, ni fattar. Som ren underhållningslitteratur i spänningsgenren älskade jag den!

Da Vinci-koden (pocket)

2 kommentarer:

  1. Den var så ruggigt spännande och jag minns att jag var tvungen att googla en massa bara för att kolla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vi var många som tyckte den var spännande! Undrar om den skulle tåla en omläsning? Tveksamt kanske.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.