4 maj 2017

just nu

Bildresultat för right now

Just nu är det mycket annat än böcker och läsning som tyvärr tar upp om inte min tid så min mentala kapacitet, så för att  bloggen inte skall somna in helt kör jag väl en just nu-uppdatering. :)

Vid sängen: Damm ... Icke påbörjade pocket som eventuellt skall skänkas snarare än läsas.

På soffbordet: Kurslitteratur. Orörd senaste månaden. Skall snart röras igen och en slutexamination färdigställas.

Vid läsfåtöljen: Hetta av Jane Harper. Gillar den hittills!

I öronen (ljudbok): Nässelvrede av Solveig Vidarsdotter. Andra delen i serien om poliserna Ingrid Kvarnberg och Erland Skogmo i Gäddede och jag måste säga att det här verkligen är en serie för mig!

I iPhonen (e-bok): Där finns nog bara kartor över kollektivtrafiken i Berlin och München tror jag ... E-bok kommer aldrig att bli min grej.

Läser jag lite då och då: Här är jag nu av Karen Campbell. Den är väl ok, men ändå griper den inte tag i mig.

På is: Ja, det finns ju en hel del böcker att välja på som legat närmast pinsamt länge i boktraven ...

Längtar jag efter att få läsa: En bok som verkligen är en verklighetsflykt och som gör mig helt uppslukad.

Vad läser ni just nu?

Hetta (inbunden)  Nässelvrede (inbunden)  Här är jag nu (pocket)

8 kommentarer:

  1. Hetta var bra men kanske inte en bladvändare precis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har samma känsla så här långt.

      Radera
  2. Hetta har jag sett fram emot att läsa, men innan dess ligger det fyra andra böcker i traven. Skall försöka hinna läsa ut en av dem i dag, vädret är ju så blåsigt och kallt, så perfekt inomhusdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag ser det ut att bli grått och troligen även regnigt här så jag tar nog en dag i läsfåtöljen och läser ut Hetta. Den är ok, men inte så bra som jag hoppades.

      Radera
  3. Har ägnat helgen åt Foers Här är jag. Riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den känner jag inte till. Får kolla upp!

      Radera
  4. Här är jag nu köpte jag på förra årets bokrea och den står fortfarande oläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir allt mer tveksam till om den någonsin blir utläst för mig ...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.