28 jan. 2018

helgens läsning

Den odödliga historien (mp3-skiva) Kåda (inbunden) De saknade (inbunden) 

Det har blivit lite gott och blandat läst och lyssnat i helgen. Först låg jag kvar extra länge i sängen i lördags och lyssnat på Karen Blixen kortroman Den odödliga historien. Den handlar om en rätt obehaglig man vid namn Mr Clay som när han möter skönlitteraturen och en vandringssägen bestämmer sig för att göra verklighet av myten, men det hela går inte helt enligt plan. Blixen visade sig var oväntat underhållande och med en rätt vass humor. Bra start på helgen! På eftermiddagen började jag läsa Kåda av Ane Riel. Vilken familj man möter i den boken! Så udda, men jag gillar verkligen boken hittills! Förstår absolut varför den vunnit diverse priser. 

Idag, söndag gav jag mig i kast med ett annat rec.ex från i höstas (man måste ju slalomläsa liksom ...), men De saknade av Thomas Rydahl kommer jag inte att läsa ut. Var inte särskilt imponerad av hur den är skriven inledningsvis och dussindeckare orkar jag inte med just nu hur spännande de än verkar av baksidestexten att döma. 

Så en del bra, en del mindre bra i läsningsväg denna helg. Ser nu fram emot att läsa ut Kåda och se vart denna annorlunda berättelse tar vägen! 

Vad har ni läst i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.